Terapeuttinen kirjoittaminen
Kirjoittaminen tekee asioista todellisia.

Kun kirjoitusta tarkastelee, se kertoo sen, mitä koemme. Se tekee vaikeammaksi jatkaa asioiden kieltämistä. Kun tutkitaan sisäisiä käsityksiä, voidaan tiedostaa syitä nykyiseen ja aiempaan käyttäytymiseen.
Mielenterveys, masennus, ahdistus, uupumus
NOPEA VÄYLÄ OIKEAAN HOITOON

Kaikessa omakohtaisessa päiväkirjan kirjoittamisessa on myös terapeuttinen ulottuvuus. Mikäli pystymme kirjoittamaan tunteet juuri sellaisina kuin ne koemme, olemme lähellä terapiakirjoittamista. Päiväkirjassa jo sinänsä tapahtuu jakamista ja sillä on puhdistava vaikutus kirjoittajaan. Jos on mahdollisuus jakaa kirjoittamansa terapeutin kanssa, vaikutus vielä voimistuu. Kirjoittaminen on myös ulottuvilla terapiaistuntojen välillä. Siihen voi purkaa ahdistusta ja huolta.


Suositeltavat terapeutit

psykoterapeutti Laila Kivi

Laila Kivi

psykoterapeutti
Vastaanotto: Yliopistonkatu 31, Turku
Palvelukielet: suomi
Kohderyhmä: aikuiset, nuoret
Kela-oikeudet: toistaiseksi ei mahdollisuutta ottaa uusia kela-asiakkaita, vanhempien ohjaus, yksilöterapia
Suuntaus: ratkaisukeskeinen
Koulutus: ratkaisukeskeinen psykoterapeutti ET, sosiaalityöntekijä
psykoterapeutti Ted Knif

Ted Knif

psykoterapeutti
Vastaanotto: Yliopistonkatu 31, Turku
Palvelukielet: ruotsi, suomi
Kohderyhmä: aikuiset, lapset, nuoret, parit, perheet
Kela-oikeudet: paripsykoterapia, perheterapia
Suuntaus: paripsykoterapia, perheterapia
Koulutus: sosionomi, voimavarakeskeinen perheterapeutti ET, perheterapeutti ET, pariterapia

Tiedustelut


Ajanvaraukset ja tiedustelut verkossa, sähköpostitse tai puhelimitse
044 4141 000