Rentoutus
Apua moniin ongelmiin.

Schultzin rentoutusmenetelmää käytetään itsehoitomenetelmänä laaja-alaisesti erilaisiin psyykkisiin häiriöihin, kuten ahdistukseen, unettomuuteen, stressin säätelyyn, pelkotiloihin ja vireystilan säätelyyn. Se tukee jaksamista kriisiytyneissä elämäntilanteissa ja rentoutumisesta saattaa olla apua myös kroonisissa kiputiloissa. Rentoutuksen oppii nopeasti toteutettamaan itsenäisesti arjessa.
Mielenterveys, masennus, ahdistus, uupumus
PALVELUA ILMAN LÄHETETTÄ JA JONOA

Rentoutusmenetelmiä käytetään osana muuta hoitoa huomattavan laaja-alaisesti erilaisiin psyykkisiin häiriöihin, kuten ahdistukseen, unettomuuteen, stressin säätelyyn, pelkotiloihin ja vireystilan säätelyyn (esim. autonkuljettajat, vuorotyö). Myös pitkittyneissä elämänkriiseissä rentoutusmenetelmät tarjoavat keholle ja mielelle hetken aikaa elpyä ja näin ne usein lisäävät sekä psyykkistä että fyysistä jaksamista. Rentoutusmenetelmiä käytetään myös osana muuta urheilijoiden psyykkistä valmennusta ja myös monet kroonisista kivuista kärsivät hyötyvät hyvistä rentoutumistaidoista. Rentoutustaidon kehittämisen ohella on tärkeää pyrkiä psyykkisesti työstämään myös oireilun taustalla olevia syitä.

Schultzin rentoutusmenetelmän ensimmäisessä vaiheessa rentoutujaa autetaan rentoutumisen aikana annettavien suullisten ohjeiden (suggestioiden) avulla rentouttamaan järjestelmällisesti kehonsa eri lihasryhmät. Toisessa vaiheessa nautitaan tavoitetusta rentouden tilasta kunnes aktivaatiovaiheessa rentoutuja ohjataan jälleen palauttamaan kehoonsa ja mieleensä aktivoitunut ja energinen tunne. Tämä rentoutusmenetelmä on nopeasti (1-3 kertaa) omaksuttavissa itse arjessa toteutettavaksi. Edelleen itsenäisen harjoittelun myötä taito rentoutua kehittyy niin, että henkilö kykenee toisaalta saavuttamaan syvemmän rentouden tilan ja myös rentoutumiseen tarvittava aika lyhenee. Harjoittelu aloitetaan n. 20 minuutin rentoutusohjelmalla mutta säännöllisen itsenäisesti toteutettavan harjoittelun myötä sama rentouden tila on kokeneelle rentoutujalle mahdollista saavuttaa muutamassa minuutissa. Schultzin rentoutusmenetelmää voidaan vaivattomasti yhdistää myös tietoisen läsnäolon taitoihin, jolloin varsinaisen rentoutumistaidon lisäksi syntyy myös psyykkinen hallinnan kokemus, joka on tutkitusti keskeinen tekijä ihmisen psyykkisessä hyvinvoinnissa.


Suositeltavat terapeutit

psykoterapeutti Jaana Kammonen

Jaana Kammonen

psykoterapeutti, työnohjaaja
Vastaanotto: Pasilanraitio 5, Helsinki
Palvelukielet: suomi
Kohderyhmä: aikuiset
Kela-oikeudet: toistaiseksi ei mahdollisuutta ottaa uusia kela-asiakkaita, yksilöterapia
Suuntaus: ratkaisukeskeinen
Koulutus: erikoissairaanhoitaja, ratkaisukeskeinen psykoterapeutti ET, terveystieteiden maisteri, ammatillinen opettajan tutkinto, työnohjaaja
psykoterapeutti Minna Sinkkonen

Minna Sinkkonen

terapeutti, psykofyysinen fysioterapeutti
Vastaanotto: Pasilanraitio 5, Helsinki
Palvelukielet: suomi
Kohderyhmä: aikuiset, lapset, nuoret
Kela-oikeudet: ei vielä oikeuksia
Suuntaus: psykofyysinen fysioterapia
Koulutus: fysioterapeutti, psykofyysinen fysioterapia
psykoterapeutti Jan Erik Sundström

Jan Erik Sundström

psykoterapeutti, perheterapeutti ET
Vastaanotto: Pasilanraitio 5, Helsinki
Palvelukielet: englanti, ruotsi, suomi, tanska
Kohderyhmä: aikuiset, parit, perheet
Kela-oikeudet: ei vielä oikeuksia
Suuntaus: gestalt, integroiva, kriisi- ja traumaterapia, paripsykoterapia, perheterapia, seksuaaliterapia
Kokemus: ahdistuneisuushäiriöt, ammatinvalinta ja uraohjaus, dissosiaatio, eroterapia, fobiat, hahmo- eli gestalt-terapia, hengelliset asiat, ikääntymisen ja eläköitymisen ongelmat, integratiivinen psykoterapia, kaksisuuntainen mielialahäiriö, keskittymis- ja tarkkaavaisuushäiriöt, kriisi- ja traumaterapia, kriisi- ja tukikeskustelut, kuvataideterapia, lyhyet konsultaatiot, masennus, mindfulness, musiikin käyttö terapiassa, nuoruusikäisten psykoterapia, olemisen ja elämän pohdinta, päihdehoito, painonhallinta, parisuhdeterapia, perheterapia, perheväkivalta, post-traumaterapia, psykodraama, psykofyysinen psykoterapia, rentoutus, ryhmäterapia, seksuaaliterapia, sosiaalisten tilanteiden pelko, surun käsitteleminen, suuttumuksen hallinta, taideterapia, traumaattiset elämäntilanteet, tunnekeskeinen pariterapia, työssäjaksaminen, työuupumus, unettomuuden lääkkeetön hoito, ura- ja ammattivalinnat, uusperheet

Tiedustelut


Ajanvaraukset ja tiedustelut verkossa, sähköpostitse tai puhelimitse arkisin 8-17
044 4141 000